Bagaimana Mendiagnosis FIP? – Basmi FIP™ Malaysia
  • Deliveries are from 9.00am - 4.00pm Monday to Friday and 9.00am to 12pm Saturdays. No deliveries on Sundays Join Our Community
  • We're available on Shopee Now! Shop Now!
  • We're available on Lazada Now! Shop Now!
icon-search

Bagaimana Mendiagnosis FIP?

Terdapat 2 bentuk jangkitan FIP, bentuk WET dan bentuk KERING. Bentuk basah lebih senang dikenali. Anda akan melihat pembengkakan perut akibat pengumpulan cecair di bahagian dada dan perut. Agak mudah untuk menguji dan mengesahkan bentuk jangkitan FIP 'basah' dengan mengeluarkan cecair dari perut dan menguji antibodi. Kucing dengan bentuk basah biasanya didiagnosis dan dirawat lebih awal daripada bentuk kering. Akibatnya, kadar pemulihan bentuk basah lebih tinggi apabila FIP dirawat dengan GS-441524 tepat pada masanya.

Sebaliknya, bentuk kering FIP sering sukar dikesan semasa peringkat awal dan pertengahan jangkitan. Bentuk kering sering tidak menunjukkan gejala keluar hingga peringkat akhir jangkitan ketika virus telah sampai ke bahagian belakang mata menyebabkan kebutaan atau otak menyebabkan lumpuh. Permulaan gejala luar juga mungkin tiba-tiba. Beberapa pemilik melaporkan bahawa suatu hari kucing mereka rebah ketika berjalan. Rawatan GS rata-rata bermula kemudian berbanding dengan bentuk basah. Hasilnya, kadar kejayaan lebih rendah jika dibandingkan dengan bentuk basah.

Kami telah menemui selusin pemilik kucing yang, setelah mengunjungi doktor, mendapat diagnosis yang bertentangan. Dua doktor, seorang mengatakan FIP sementara yang lain mengatakan tidak. Sekiranya terdapat diagnosis yang tidak meyakinkan, kami mengesyorkan pemiliknya untuk membeli 2 botol GS-441524 untuk melakukan rawatan ujian. GS-441524 adalah rawatan antivirus yang tidak menyebabkan komplikasi yang diketahui dan boleh diberikan bersama dengan ubat lain. Kucing yang dijangkiti FIP, ketika dirawat lebih awal, biasanya menunjukkan tanda-tanda peningkatan fizikal yang jelas dan segera, biasanya pada minggu pertama rawatan. Dengan harga 2 botol anda boleh mengesahkan atau menghilangkan kemungkinan jangkitan FIP.

Sekiranya anda fikir kucing anda dijangkiti virus FIP, terdapat 2 ujian yang memberikan diagnosis yang paling tepat, ujian darah dan ujian Rivalta. Sebilangan besar klinik haiwan moden dapat menjalankan salah satu daripada kedua-dua ujian ini. Doktor haiwan terlatih yang pernah menghadapi kes FIP sebelum ini dapat memberikan diagnosis yang tepat berdasarkan hasil ujian.

Artikel ini disediakan oleh basmifip.com



Older post Newer post

Your cart is currently empty.
Continue shopping