Produk Baru Kami, GS+B12 – Basmi FIP™ Malaysia
  • Deliveries are from 9.00am - 4.00pm Monday to Friday and 9.00am to 12pm Saturdays. No deliveries on Sundays Join Our Community
  • We're available on Shopee Now! Shop Now!
  • We're available on Lazada Now! Shop Now!
icon-search

Produk Baru Kami, GS+B12

Produk Baru Kami, GS+B12

Formula Baru: GS441524 dengan Vitamin B12 

Konsentrasi GS 441524 : 20mg/ml 

Konsentrasi Vitamin B12 : 50mcg/ml

***Kepekatan GS-441524 + B12 adalah sama dengan GS-441524 tanpa B12.

Kelebihan Vitamin B12

  • B12 mempromosikan sintesis sel merah (pengembangan dan pemeliharaan sel darah merah). Tahap B12 yang mencukupi diperlukan untuk mencegah anemia.

  • B12 mengekalkan integriti sistem saraf (sel saraf dan myelinasi normal - sarung berlemak yang menutup dan melindungi ujung saraf). Ia penting untuk fungsi saraf dan kognitif.

  • B12 meningkatkan kesihatan usus untuk pencernaan dan penyerapan makanan yang lebih baik, serta metabolisme karbohidrat dan lemak. 

10 tanda-tanda of kekurangan B12 :

Loya

Muntah-Muntah

Hilang selera makan

Penyerapan makanan yang lemah

Sembelit

Perut Berangin

Berat badan berkurangan

Keletihan / Kelesuan

Sakit perut

Cirit-birit



Dos Mingguan Vitamin B12 yang Disarankan Semasa Rawatan FIP

250mcg ke 500mcg setiap minggu.

CATATAN: Kucing dengan anemia teruk mungkin memerlukan dos yang lebih tinggi hingga 1000mcg seminggu. Sila dapatkan nasihat doktor haiwan anda untuk mendapatkan dos yang tepat. Sekiranya kes anemia teruk, GS-441524 dengan Vitamin B12 sahaja mungkin tidak mencukupi. Suntikan tambahan vitamin B12 mingguan mungkin diperlukan. 


Pengiraan Dos Semasa Menggunakan GS-441524 + B12. 

Dosnya sama untuk GS-441524 dengan atau tanpa vitamin B12.

Contoh: Kucing yang didiagnosis dengan FIP WET dan berat semasa ialah 3kg. Dos yang disyorkan untuk FIP ini ialah 6mg / kg.

3kg x 6mg/kg ÷ 20mg/ml = 0.9ml suntikkan GS harian.

Pengambilan Vitamin B12 harian: 

0.9ml x 50mcg/ml : 45mcg dos harian.

Setiap minggu, kucing akan menerima 315mcg.

Mengapa Kucing dengan FIP memerlukan Vitamin B12 

Risiko anemia.

Kucing sering menjadi anemia semasa jangkitan Feline Infectious Peritonitis (FIP). Kekurangan B12 menghalang dan menurunkan keupayaan semula jadi tubuh untuk menghasilkan darah baru dan mempercepat pemusnahan sel darah. Apabila tahap B12 menurun dengan mendadak, kucing akan menjadi anemia. Apabila anemia berlaku, kemampuannya untuk melawan virus FIP dan penyakit lain akan berkurangan..

Sistem imun yang lemah.

B12 yang tidak mencukupi di dalam badan menimbulkan kerentanan terhadap jangkitan dan penyakit, dan sangat berbahaya bagi sistem saraf kucing yang seterusnya dapat menyebabkan timbulnya gangguan neurologi yang lebih cepat, dan kerosakan sistem saraf yang teruk dan mungkin tidak dapat dipulihkan. Kekurangan cobalamin adalah penyebab umum ensefalopati metabolik, salah satu daripada sejumlah bentuk ensefalopati yang berkaitan dengan penyakit primer (seperti FIP) yang menyebabkan gangguan pada fungsi otak normal dan mekanisme penghalang darah-otak. Tanda-tanda klinikal tidak jelas dan merangkumi kelesuan, kemurungan, ataksia, anoreksia dan muntah yang tidak menentu, dan dalam kes-kes yang teruk, boleh menyebabkan penyakit saraf dan menjadikan kucing buta.

Ianya diketahui bahawa kucing yang dijangkiti oleh FIPV sering ada masalah anemia. Banyak menunjukkan gejala neurologi. Ini adalah gelung maklum balas negatif klasik: tanpa tahap B12 yang sesuai, jangkitan FIP bertambah buruk dengan lebih cepat, kerana dengan FIP, kemampuan kucing untuk mengekalkan B12 yang mencukupi di dalam badan semakin berkurang.

Penurunan nutrien yang cepat

Apabila kucing di-diagnosis menghidap FIP, beberapa fungsi tubuh seperti hati, saluran gastrousus, pankreas dan limpa mungkin terjejas kerana FIP adalah penyakit radang. Apabila sistem imun tubuh melemah, kandungan B12 didalam hati akan berkurang dengan cepat. Sel usus menyusut dan kekurangan penyerapan nutrien akan berlaku apabila B12 tidak mencukupi di hati. Apabila ini berlaku, ia akan menyebabkan kitaran kekurangan B12 yang lebih teruk lagi.

GS-441524 + B12 terbaru kami memecahkan gelung ini dengan menghentikan replikasi virus FIP dan memberikan tambahan B12 ke badan untuk meningkatkan daya tahan semula jadi terhadap virus.



Older post Newer post

Your cart is currently empty.
Continue shopping