Kenali Fungsi dan Kebaikan Vitamin B12 untuk Kucing FIP – Basmi FIP™ Malaysia
  • Deliveries are from 9.00am - 4.00pm Monday to Friday and 9.00am to 12pm Saturdays. No deliveries on Sundays Join Our Community
  • We're available on Shopee Now! Shop Now!
  • We're available on Lazada Now! Shop Now!
icon-search

Kenali Fungsi dan Kebaikan Vitamin B12 untuk Kucing FIP

Kenali Fungsi dan Kebaikan Vitamin B12 untuk Kucing FIP

Vitamin B12 atau juga dikenali sebagai cobalamin adalah vitamin yang sangat penting untuk kucing. Vitamin B12 berguna untuk membantu dalam penghasilan sel darah merah, penyelenggaraan sistem saraf, dan metabolisme protein, lemak dan karbohidrat.

Kucing memerlukan Vitamin B12 kerana ia membantu dalam metabolisme sel darah merah, mengekalkan sistem saraf yang sihat, meningkatkan selera makan dan penghasilan DNA. Vitamin B12 juga membantu dalam mengekalkan sistem imun yang sihat dan membantu dalam penghadaman. 

Jika kucing tidak mendapat cukup Vitamin B12, ia boleh mengalami anemia, kelemahan dan masalah dengan sistem saraf. Untuk makluman, kucing sering mengalami anemia semasa jangkitan Feline Infectious Peritonitis (FIP). Kekurangan B12 menghalang dan mengurangkan keupayaan semula jadi badan untuk menghasilkan darah baru dan mempercepatkan pemusnahan sel darah.

Apabila tahap B12 menurun, kucing terdedah kepada anemia. Sebaik sahaja kucing menjadi anemia, keupayaannya untuk melawan virus FIP dan penyakit lain berkurangan secara mendadak. Di samping itu, kekurangan B12 dalam badan meningkatkan kucing mudah terdedah kepada jangkitan dan penyakit, dan sangat berbahaya kepada sistem saraf kucing, seterusnya menyebabkan permulaan gejala neurologi yang lebih cepat, dan kerosakan teruk atau tidak dapat dipulihkan pada sistem saraf.

Untuk keperluan Vitamin B12 dalam Kucing, Basmi FIP Malaysia menyediakan GS-441524 dengan kepekatan 20mg/ml + Vitamin B12 yang dirumus untuk pemulihan anemia yang lebih cepat dan meningkatkan selera makan pada Kucing dengan FIP. Berikut adalah beberapa manfaat Vitamin B12 dalam Kucing:

  1. Meningkatkan sistem imun

Vitamin B12 membantu meningkatkan sistem imun kucing, jadi ia dapat mencegah pelbagai jenis jangkitan dan penyakit.

  1. Mengatasi anemia

Vitamin B12 boleh membantu merawat anemia pada kucing, terutamanya pada kucing yang kekurangan makanan berkhasiat.

  1. Mencegah masalah pada sistem pencernaan

Vitamin B12 juga boleh membantu mencegah masalah dalam sistem pencernaan kucing, seperti cirit-birit dan sembelit.

  1. Membaiki sel darah merah yang rosak

Vitamin B12 juga boleh membaiki kerosakan pada sel darah merah kucing, dengan itu meningkatkan peredaran darah dan mengekalkan kesihatan jantung.

Jika anda ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai GS-441524 dan Vitamin B12 untuk kucing anda, sila menghubungi pasukan pakar kami di WhatsApp.



Related products



Older post Newer post

Your cart is currently empty.
Continue shopping